21 Eylül 2011 Çarşamba

İş Sürekliliği Yönetimi (en az) 3 bacaklıdır...

İş Sürekliliği Yönetimi (İSY) çalışmaları genelde mutlaka 2 alanı kapsar: BT Felaket Kurtarma - yani kritik BT fonksiyonlarının sürekliliği - ve İş Sürekliliği - yani kritik iş fonksiyonlarının sürekliliği. Ancak birçok İSY çalışmasında atlanan ya da gerekli özen gösterilmeyen üçüncü bir alan daha vardır: Kriz Yönetimi

Kriz Yönetimi, birçok firmada aslında gerçekten çok hafife alınmaktadır. Özellikle Türk firmalarında, "işte nolcak, patronu çağırırız o ne derse onu yaparız, kriz yönetimimiz budur" tarzında çok fazla örneğe rastlayabilmekteyiz. Ancak Kriz Yönetimi, iletişim yöntemleri, eskalasyon mekanizmaları ve stratejik karar verme gibi daha birçok konuyu içinde barındırmaktadır.

İSY'nin diğer tüm alanları gibi Kriz Yönetimi de tatbikat ve testler ile düzenli olarak gerçeğe en yakın şekilde simule edilmelidir. Kriz Yönetimi'nin temeli kurum yönetiminin krizle nasıl başa çıkacağı ve hangi araçları kullanarak krize karşı hangi cevapları geliştireceğidir. Bu nedenle tüm bu süreçlerin düzenli olarak simule edilmesi, kurum yönetiminin kriz anındaki özgüvenini de arttıracaktır.

Belki başka bir yazıda Kriz Yönetimi'nin detaylarını ve nasıl simule edilebileceğini ele alırım, bakalım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder